۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۳۰۷۷۶
سردار فدوی:

انقلاب همیشه در برابر استکبار پیروز بوده است|دیدگاه امامین انقلاب تبیین شود

انقلاب همیشه در برابر استکبار پیروز بوده است|دیدگاه امامین انقلاب تبیین شود
جانشین فرمانده سپاه شهر مقدس قم را بستری برای تربیت پژوهشگران دانست و گفت:با بهره گیری از روش دروس حوزوی می توان برای حل مشکلات جامعه اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز، در مراسم رونمایی از کتاب زندگی داستانی شهدای روحانی با عنوان «تعهد سرخ» که در پژوهشگاه امام صادق(ع) برگزارشد، با گرامیداشت هفته پژوهش، گفت: طبق مصوب قبلی یک پنجم ماموریت های سپاه پاسداران مأموریت های نظامی تعریف شده بود و در رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب هشت وظیفه بر عهده سپاه واگذار شده که یکی از آنها مسائل نیروهای مسلح و نظامی است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اسلام آخرین دین و قرآن آخرین کتاب الهی است و بنابراین تمام مسائلی که بشریت تا آخر زمان بدان نیاز داشته بیان شده است؛ از این رو مشکلات کنونی جامعه بدین علت نیست که دستوراتی از تعالیم الهی و اسلامی در این باره وجود ندارد.

سردار فدوی با بیان اینکه این که به فرموده امام، آمریکا دشمن اسلام و تمام بشریت است، گفت: دستورالعمل ها و قانون های اداری کشور در زمان رژیم پهلوی طبق سیستم آمریکایی ها پایه گذاری شد و برخلاف اینکه  41 سال از انقلاب اسلامی گذشته، هنوز منشأ بسیاری از سیستم های اداری کشور آمریکایی هستند، هنوز طبق دستور العمل آنها عمل می شود و سیستم نوین اسلامی جایگزین آنها نشده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: دستورالعمل ها و قانون ها در نظام اداری قابل مشاهده است، اما روح جاری در آنها پنهان است و آن مربوط به شخص سیستم ساز می شود؛ به علت این که سیستم ساز، فردی غیر مسلمان و آمریکایی بوده، نظام اداری را برخلاف دستوارت اسلامی پایه ریزی کرده است و از این رو مشکلات فراوانی در اجرایی شدن این قوانین در کشور به وجود  آمده است.

سردار فدوی بیان کرد: سیستم و نظام هایی که بعد انقلاب اسلامی پایه گذاری و تأسیس شدند، دارای چنین مشکلاتی نیستند؛ همچون سپاه پاسدران امام خمینی(ره) آن را تأسیس کرده و روح ایشان در سیستم این مجموعه جاری است.

وی با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مربوط به کل نظام و جامعه است، گفت: پژوهشگاه امام صادق(ع) باید مسائل و مشکلات درون سازمانی سپاه و جامعه را شناسایی، نقد و بررسی کند و به رفع و حل مسائل بپردازند.

سردار فدوی در ادامه سخنانش گفت: اگر روشی در نظام اداری کشور به هدف و نتیجه منجر نشود، باید در آن روش ها تجدید نظر کرد و آنها را تغییر داد و پس از گذشت چهل سال از انقلاب تجربه های بسیاری از کارآمدی و ناکارآمدی روش ها پیش روی ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ضرورت حجاب در آیات و روایات بسیاری بیان شده و حجاب مطابق فطرت انسانی است، گفت: باید برای پابندی به دستور دینی حجاب سرمایه گذاری شود چرا که برخی حجاب را جعل و قانون جمهوری اسلامی می دانند، به همین جهت با آن به مخالفت می پردازند، در حالی که حجاب دستور دین است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان این که شهر مقدس قم و حوزه های علمیه بستری برای تربیت پژوهشگران است، گفت: درس خارج حوزه های علمیه روشی است برای دستیابی مطالبی است که تا کنون کشف نشده و در این دروس بیش از شش ماه بر یک روایت بحث و گفت ­وگو می شود تا در آن بحث به نتیجه کامل برسند؛ بنابراین می توان از روش دروس حوزوی برای حل مشکلات جامعه بهره گرفته شود.

سردار فدوی در بخش دیگر از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی بر مبنای دیدگاه های امام خمینی(ره) شکل گرفته و همین روند را رهبر انقلاب را ادامه داده است؛ از این رو باید نظریات، دیدگاه ها و روش های امامین انقلاب در تمام مسائل گردآوری، تبیین و پژوهش شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: گاهی برخی به دیدگاه های رهبری توجه ندارند و هر چند  مطالب  ایشان به آنها ابلاغ شده است ولی طبق نظریات خویش عمل می کنند.

وی با بیان اینکه اصل دوم و سوم قانون اساسی باورهای نظام اسلامی را شرح داده است، گفت: پنج اصل دوم قانون اساسی اصول دین و سه اصل آن استکبارستیزی است و اصل سوم هیجده وظیفه دولت اسلامی بر طبق اصل دوم تبیین کرده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: فردی که علنی اعلام می کند کاری به بهشت و جهنم مردم نداریم، اصول قانون اساسی کنار گذاشته است؛ بنابراین اصول قانون اساسی و باورهای نظام باید برای مردم تببین شود و فردی جرأت نداشته باشد که برخلاف آن عمل کند و اگر بر خلاف این دستورات عمل کرد مردم از آن مطالبه گری داشته باشند.

سردار فدوی ابراز کرد: باید در پژوهشکده امام صادق(ع) بر تعمیق ولایت پذیری و باور به ولایت فقیه در جامعه تحقیق و بررسی شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تمام مراحل در برابر آمریکا پیروز بوده است، گفت: طبق فرمول و قواعد دنیا نباید انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا و استکبار برتری داشته باشد، در حالی که نظام اسلامی در تمام مراحل در برابر دشمنان پیروز بوده است، زیرا که این نظام طبق دستورات الهی عمل کرده و خداوند با امدادهای غیبی این نظام را در مشکلات و مراحل مختلف یاری کرده است./998/پ202/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات